Wednesday, January 14, 2009

MAñANA MAñANA

Det kändes så långt borta när jag bokade min biljett. Nu är det dags. Imorgon klockan 05.00 kommer bilen och hämtar mig, för att sedan köra till Arlanda. Jag flyttar tillbaka till Madrid!

Förra gången visste jag inte alls vad som väntade. Nu när jag vet exakt vad som väntar, blir jag nästan mer nervös. Varför? Jag kan inte riktigt sätta ord på det. Kanske bara för att jag inte riktigt var inställd på att åka tillbaka så snart. Jag hade precis kommit in i "det svenska livet" igen när jag fick sparken på Pb. Hade jag inte fått det hade jag nog stannat längre...
Samtidigt är jag glad att någon annan fattade mitt beslut åt mig, så att jag slapp vela. Det fanns ingen anledning för mig att stanna här, när jag inte hade något jobb.

Självklart kommer jag sakna min älskade familj och min vilda vänner. Mer än ord kan beskriva. Men jag vet att vi klarar det. Vi har ju gjort det förut.
Jag behöver åka tillbaka och leva det livet igen, för att sedan när jag flyttar hem, lämna Madrid bakom mig. Och kanske påbörja nya äventyr på andra håll...

Nos vemos.

No comments: