Sunday, February 11, 2007

Bydalen

Shit va roligt vi har haft det! Tre dagar fyllda med piskande skidåkning och afterski.

Det började lite lätt med en 7 timmars bussresa upp till Norrland. Ett litet krig bröt ut när det va dags att välja film. Klockrena Napoleon Dynamite vs. Seven. Aja okej bara för att vissa är lite gnälliga, trots att Sällskapsresan redan har visats så bestämmer snösäker att vi ska se Mr and Mrs Smith. Blev någon nöjd? en.
Jag förstår inte att man inte kan tycka om Napoleon - Jag gråter av skratt när jag ser. GOSH!

Kommer fram till bitande kyla, släpar backningen upp för isbacken (där jag ramlade ett antal gånger) fram till "Österfjället" som skulle vara vårat hem de tre kommande dagarna. Möts av en kyla som aldrig upplevts förut. VÄRMEN ÄR INTE PÅ!

Det var inte det enda problemet jag, emma, emma, melanie, mariam, Steffi, anna och becca fick erfara i den förbannade stugan. Kort summering: Inget varmvatten och krig med städpatrullen och deras ledare Doris, som kan likna Hitler.

Något jag insåg under denna resa är att jag är mer instabil på plattmark än i backen. Herre vilka "trip and fall" man har gjort! .. och det att det klockrena dominofallet kom på bild kan vi bara tacka tjäderälskade Emma för HAHA

Jag tycker synd om de som inte fick följa med på resan. Trots några missöden med överansträngda handleder, blåmärken, grotesk kyla, baksmälla, tjaffs och "stulna" skidor - så har trippen till Bydalen varit på topp!

Nya kontakter har skapats, skidåkningen förbättrats (dock inte rädslan i liften - speciellt inte när vissa ramlar av, men bestämmer sig att piska sig på igen! Traumatisk upplevelse!)och alla galna minnen från afterskin kommer finnas kvar länge! Sist med inte minst mina babes som jag delade stuga med.. Kunde inte ha haft bättre roommates.

Bydalen 7/2 - 10/2

6 comments:

Anonymous said...

Haha "Kan liknas med Hitler" ja verkligen. Skottpengar på henne alltså. Ja Bydalen var verkligen kanon :D

Anonymous said...

oh yeah en riktigt nice resa vare verkligen!

Natalie said...

tehe!

lät som att ni hade skoj du!

15 dagar kvaaaaaaaar!

Anonymous said...

Haha jag dör..klockrena bilder oxå!

Anonymous said...

aa, de va en kanon resa:D härliga backar å allt!:)

Anonymous said...

Ja varför är det bara jag som intresserar mig för träd o fåglar? varför?:P