Monday, February 12, 2007

Just my luck

Jag blir så himla matt. Förra vecken krigade jag som sagt till passenheten i stan för att fixa nyss pass eftersom att jag tappat bort mitt förra. Då möts jag av en stor "stängt" skylt.

Om 14 dagar åker vi iväg och fortfarande har jag inget pass, så idag bestämde jag mig för att göra något åt det. Bestämde träff med mami vid flemingsberg för att tillsammans gå till passkontoret. Jaha ok, möts även där en STÄNGT skylt!!! Orden "det är inte sant" kommer ur min mors röst, mitt svar blev "typiskt". För det är exakt vad det är.. typiskt.. alla som känner mig vet att jag är den största olycksfågeln och sådana här incidenter är vardagsmat för mig.

Iaf, vi sätter oss på pendeln mot älvsjö för att där byta till västerhaningetåget och åka till handen. Förstå att jag får åka fram och tillbaka och tågen kommer inte direkt efter varandra, så man får vänta i kylan. Väl i ingenmansland springer vi runt som förvirrade höns eftersom att ingen vet vart polishuset ligger. 20 min senare står jag där framför kameran för att ta mitt passfoto. Tur att det inte ska vara nåt öra med på bilden - om man ska se det positivt. Om en vecka ska jag dit igen och hämta skiten. Sen Äntligen är hetsen över.

We´re going to London baby!

3 comments:

Natalie said...

haha vännen!

ALLTID denna oturen!

bra att du har kirrat passet iaf! för man vill inte åt ett tillfälligt.. Säljaren skulle skicka biljetterna idag! :D

undrar hur dom ser ut (:

13 dagar kvar!

Anonymous said...

vem har lagt vantarna på Of Montreals nya platta?

åh. jag tror inte du förstår nivån på musiken?!

Melanie said...

Näe ere sant??! Det är bara att langa.