Sunday, February 24, 2008

Lyckad helg!

I fredags bjöd Janne på frukostbuffé. Nybakade scones, nypressad juice, scrambled eggs, musli och mycket mycket mer. Bedårande gott och gulligt! På kvällen korkade jag, Em, Steph och Nate upp vinet och tände på vattenpipan. Ur högtalarna spelades The Shins, The Trills och Babyshambles. En mysig kväll med girltalk och vindimma.



Lördagen började med att jag och Erik möttes upp i stan. Båda kände ett enormt behov att mata shoppingmonstret, och vi lyckades mätta det en aning.
Kvällen slutade med en filmkväll hos Nate. Vi såg I'm Not There. Jag hade rätt höga förväntningar, trots att jag aldrig riktigt lyssnat på Bob Dylan. Jag måste tyvärr säga att den inte nådde upp. Lite för komplicerad med alla hopp i tiden och olika karaktärer för de olika perioderna i hans liv. Dock var det en väldigt bra idé och jag tror den kan uppskattas mer av trogna fans som faktiskt vet något om musikern innan. Haha det här börjar likna en filmrecention...

Idag har jag och mor min shoppat ännu mer. Mysigt med en heldag!
Helgen har resulterat i tre nya klänningar, en kjol, en t-shirt, min efterlängtade Cape, nytt smink och en liten väska. Min plånbok har blivit lättare, men mitt humör har höjts till skyarna. Så värt! Plus, allt jag har investerat kommer sitta fint i Madrid.

No comments: