Wednesday, October 15, 2008

eriquita

Jag minns den dagen då jag träffade Erika för första gången.
Där stod hon med sin rosa "I love boys and chocolate" pyjamas och stekte ägg med korv. Vi hälsade på typiskt spanskt sätt, med två kindpussar och sedan var det dags för mig att rusa in på toaletten eftersom att blåsan höll på att sprängas. Varpå dörren var trasig och jag blev inlåst. Vilket resulterade i att jag smått panikslagen knackade på dörren och pep "Erika, jag kommer inte ut...!" Ett perfekt första intryck.

Erika och jag är rätt lika på många sätt. Båda har knubbiga små fötter och båda älskar ris med tomatsås osv... Men den största likheten är nog dock humöret, speciellt efter några glas för mycket. We become a bit to cocky for our own good.
Ett perfekt exempel som bevisar detta var det som hände en kväll på Oconnells, då vi inte så otippat hamnade i en dispyt:
"Åhh Melanie, jag blir så arg att jag kan bränna dig med cigaretten!" Jag svarar kaxigt; "Men gör det då om du blir så jävla arg" och sträcker fram armen. Resten är historia. Nu kan jag inte tänka mig min arm utan mitt lilla ärr (jag har lärt mig älska det) och detsamma gäller ett liv utan Erika. Hon introducerade mig för "la nueva era" och har stöttat mig i vått och torrt. Hon har kommit att bli en av mina närmaste vänner.

IDAG FYLLER UNGEN 22ÅR! FELICIDADES CARI!

3 comments:

Anonymous said...

melanie. det här var nog den finaste födelsedagspresenten jag fått på länge. ett blogginlägg om hur mycket jag betyder för dig.Jag är helt rörd och jag fick läsa upp det för angelica. Jag ska skriva ut och spara i min diario, so i will bring it with mi, siempre.
Jag är såååå GLAD att vi har funnit varandra. Allt vi har varit med om kommer vi ta med oss till graven. Och MER ska vi se till att uppleva tillsammans.

Anonymous said...

vem tog kortet på brännmärket? jag ser ju att det är i lägenheten i madrid pga de fula överkasten man ser på bilden.

Melanie said...

det var jag som tog bilden, men inte pga brännmärket... utan för att visa hur vanskapta mina händer och armar blev när jag jobbade på Oc. Blåmärken överallt och rivsår över hela fingrarna osv. tog fler bildern, men denna visade brännmärket bäst hah