Wednesday, October 8, 2008

A walk down memory lane

Det är intressant att se vilka man tänker på när man bott i ett annat land, lärt känna nya människor och sedan flyttat därifrån.
Självklart går det inte en dag då jag inte tänker på mina närmaste vänner, men det finns andra som dyker upp i tankarna också...

... som t.ex Han, som fångade mitt intresse först. Han som skulle komma att kallas "Tiny F" av den svenska trion och som förgyllde kvällarna med klockrena skämt (och attacker).
Bartendern från Dubliners som jag nämnde i bloggen under slutet av April. We hit it off och hade några roliga stunder. Tyvärr fick han sparken, vilket även innebar slutet på vår "relation". Tills den kvällen då vi råkar stöta på varandra och jag inser att allt finns kvar - kontakten. Dock fanns det tyvärr två hinder som vi inte kunde ta oss över. "Han" fanns i bilden för mig och T.F räknade dagarna till sin hemfärd till Rumänien. Han: "Where are you going?" Jag: "This way" Han: "I'm going the opposite way" Jag: "Oh..."
Vi sa hejdå med en kyss. Jag har inte ens en bild. Bara minnen.
Det är kanske därför jag har så svårt att glömma?

7 comments:

Anonymous said...

åååh melanie. T. F Det var en rolig filur, HAHHA,

jag kommer aldrig glömma den där kvällen vi alla stod bakom WIND diskotek och rökte på vid korgstolarna. HAHa, och italienarna kom ju och jag var heelt uppspelt.
will never forget.

Jag och tess letade febrilt efter dig och frågade florin MIL VECES vart du var. sen hittade vi dig, sittandes ensam med en mobil i örat. Vi gick tillbaka och upptäckte sen att du inte var med oss, vilket vi trodde du var.
Vi började fråga T.F MIL VECES vart du var och han fick nästan en infarkt.hahaha, kommer aldrig glömma hur DRYGA han tyckte vi var. Det var PRECIS i början av vårt gemensamma liv tillsammas i Madrid och jag glädjs varje dag när jag tänker på allt vi upplevt. Minnen. Mis recuerdos...

Melanie said...

HAHAHAHAHA recuerdos på hög nivå! jag dör när du gör en recap på florins reaktion.

juste, han tyckte ju ni va asdryga (till en början)! var det han som du totaldissade utanför fontana en kväll? du: "melanie säg inte hej till honom!" jag total ignorer, put a smile on my face och ger honom två pussar. du däremot vänder andra kinden till och han säger "she's afraid of me" (eller nåt) och går iväg.

nena, vad vare som hade hänt egentligen? fräscha upp mitt minne tack. did he "pull a romanian"?

Anonymous said...

AAAAAAAHAHHA, det där hade jag glömt bort. men guud vad jag kommer ihåg det nu när du nämner det. jejeje. asså, hade han inte typ strulat med ngn annan brud och ignorerat dig? jag hade varit PISSSFÖRBANNAD och typ tvingade DIG att INTE prata med honom ever again men du trotsar mig och ger honom inte bara en utan TVÅ kindpussar. och när han ska ge mig en hejdå kram så tittar jag inte ens på honom. jag vände honom verkligen kinden till, BOKSTAVLIGEN, precis när han skulle ta tag i mig!! hahaha, du och tess höll ju på att garva ihjäl er senare, iaf Tess. hon tyckte det såg såå klockrent ut. Vilken dissning av mig. sen körde jag på den linjen ett tag, att inte alls prata med honom...men det höll inte så länge eftersom du själv inte var sur..och då kunde ju inte jag heller vara det.

tiny F. Tiny F...

Melanie said...

HAHAHAH juste han haffade nån amerikanska och sekunden senare när han insåg att jag inte brydde mig för fem öre och hon gick hem, försökte han sig på mig. den kvällen fick han gå hem själv.. jag är inte ngn sloppy second, hell no! dock tog jag det inte lika illa som dig erika! haha

och appropå ingenting.. kommer du ihåg den där kvällen då florin flippade.. vad T fick i ögat?! HAHAHA snacka om rookies ;)

Anonymous said...

vilken Florin flippade? Tiny F eller Big F? Och vem fick ngt i ögat? Tess?

Melanie said...

men gumman det var ju samma kväll som jag försvann. tiny f flippade för att ni hela tiden frågade honom, du hängde med mr italy och t rökte med arran - och fick i ögat!

Anonymous said...

hahaha. Va roliga ni e girls. Ja jag fick ju lite "rök" i ögat när jag skulle "suga" Arrans hand där vid stolarna. Sved som fan. vackert! Det va i samma veva som vi tappade bort dig Mel fastän du bara stod 10m bort.

The memories....

T