Thursday, October 30, 2008

m a d r i d

Jag skulle kunna sitta och skriva om varje dag in i minsta detalj, som jag upplevde under mina fantastiska dagar i Madrid. Istället väljer jag bara att beskriva det så här;
Mina dagar var fyllda med allt. Skratt, gråt, fest, mys, besvikelse osv. Alla tänkbara känslor under endast 4 dagar. Det är något som inte förekommer i Stockholm. Det känns som att tiden står still här ibland, vilket den absolut inte gör i Madrid. Stadspuls. Där måste man istället se till att ta vara på tiden och välja sina ögonblick. Något som resulterar i att majoriteten av minnena därifrån är bra. Endast för att man själv valt att utnyttja tiden och bara ta vara på de bra stunderna.

Jag är nu fast besluten att flytta tillbaka. Madrid är mitt hem. Stockholm är mitt hemland. Här bor min underbara familj och mina fantastiska vänner och jag kommer alltid ha en del av mitt hjärta här. Jag menar inte att jag ska flytta dit förgått. Jag menar att jag vill flytta dit igen, på obestämd tid och leva Mitt liv. Kanske det bara blir ett halvår igen, kanske det blir mer... vem vet?

No comments: