Friday, March 16, 2007

Drömtydning

Tänk att en dröm kan betyda så mycket trots att den inte alls kändes specielll och att den kan betyda något helt annat än vad man först tror.

Ögonen sken upp på vännen när det nya ämnet på psykologin visade sig vara drömmar. Så gulligt. Varje dag får vi höra om nattens dröm och vad det nyinköpta drömlexikonet säger att den betyder. Det är så sött för ungen är verkligen helt insatt. Jag har inte riktigt förstått vad det är hon menar, men nu så...
Jag tycker dock att det är lite scary. För några dagar sedan drömde jag en trevlig dröm. Under dagens lektion fick jag veta vad i mitt undermedvetna den speglades på. Var helt övertygad om att den hade med framtiden och Madrid att göra, men nej nej. Den hade istället att göra med det jag just nu tycker är jätteförvirrande. Och vad blir resultatet? Jo, jag blir självklart mer förvirrad.

Jaja, jag vet att man ska ta det med en nypa salt. Men på något sätt så tror jag faktiskt lite på det här. Allt klaffar liksom.
Eller är det önsketänkande?

2 comments:

Anonymous said...

Ja, men det är så intressant!
Vill dock tillägga att det KAN betyda det vi kom fram till, men inte nödvändigtvis. För du kan ju associera det till något helt annat, typ en central mötesplats. Men du får tolka den som du vill :) Förresten, kom att tänka på att människans psyke är oändligt. Egentligen är det konstigt att drömtydning är möjligt.. men det verkar ju funka vilket bara är så coolt.

Anonymous said...

fan coolt! =)
när du e klar med kursen får du lära mig att tyda ;)
ska tänka på vad ja drömmer inatt, så berättar ja för dig imorgon. så kan du tyda de åt mig :D