Sunday, March 25, 2007

Vamos Chilenos

Efter 4 timmars plattan i mattan va vi utanför Ullevi, omringad av 1000tals chilenos.
Stämningen va på topp! Har aldrig sett så många chilenare samlade på en plats.

Jag hejar egentligen på Brasilien och jublade högt när de vann, men ändå satt jag där i min chiletröja och sjöng med i ramsorna

chi chi chi le le le viva Chile!

Stundtals bjöds det på vacker fotboll. Det mesta från Brasil, men klacken i början kom från Chile.
Vi satt på långsidan, stekandes i solen på fjärde raden. Hade gärna suttit lite längre upp, men att ha Ronaldinho och vackre Jimenez 15m ifrån oss ska jag inte klaga på.
Pinsamt att så många sprang in på planen. En skam och jag skäms.

På något sätt känner alla chilenare varandra, så det blev en överdos på kindpussar.
En dag fylld med retande kommentarer från Kussen Eric och sonen som tar efter sin far, raggningsförsök i toalettkön och en förjävlig Risifrutti. P - you should be proud.

Vi må inte ha det bästa laget, men ack så heta!

Resans låt: The Kooks - She Moves In Her Own Way,
som knarkades i bilen påväg dit och hem tills lurarna krackerade.

4 comments:

Anonymous said...

va roligt å kolla på fotboll :D
hälsa du ronaldo å grabbarna från mig eller...? (gamla polare från förr) aha! va han "på topp" eller?,, han du ragga på i kön asså ;P tihi.. kan tänka mig många kindpussar, chilenare e riktigt mysiga människor =)

jaja men en "på topp" dag hade du då :D de e nice.

men ja kan säga att de ganska på topp för mig med nu,, för valhalla grillen har börjat med kebab oxå nu =) yeah!!

Anonymous said...

Jaa kan tänka mig att det var kul :) även om en Göteborg på en dag o tillbaks låter påfrestande.

Anonymous said...

Måste var en upplevelse och ha sett den matchen. Viss skillnad om man jämför med allsvenskan :P Synd bara för idioterna som sprang ut på planen...

Natalie said...

haha! att jag glömde fikan..

ja du! alltså jag dör för nick valensi

och ja. du måste lite på mig när det gäller musik! (;