Thursday, March 29, 2007

Alla gör vi misstag

Solen skiner, jackan åker av och glass konsumeras.

Det finns dock en glass som jag saknar enormt mycket i GB's sortiment
- Banana Joe, med krämig bananglass och tjockt chokladöverdrag.
Jag kommer aldrig glömma dig Joe (1993 - 1996). Du fick mig att le och skratta många gånger.


Det finns dock ett stort problem. Nackdelen - alla fjortisar börjar poppa upp.
Igår skådade jag och Em något som har ärrat oss båda för livet. Ett ansikte täckt av orange/brunt klet, med en foundationlinje skarpare än dag och natt. Flickebarnet hade ingen koll och det kändes nästan som en plikt att säga till, men vi båda knep käft.

Det läskiga är att jag en gång i tiden var en grov fjortis.
Jadå - Buffaloskor och Savannbyxor var något som tillhörde min vardagliga klädsel. Och att hänga vid "kedjorna" tillhörde vardagssysslan.
Herre min je. Jag finner inga ord till mitt försvar. Men som tur är kan jag säga att den tiden är förbi.

Våren är här - NJUT!

4 comments:

Natalie said...

haha. Joe? vem fan kommer ihåg den?

M! tur att jag fick ut dig ur reaggeton och christiano träsket och fick dig att bli mer indie! du handlar inte på cheap monday än så länge, men snart serru ska du se att du har rutiga kläder så att det härliga står till!

jag förlåter knappt Savannen. Men buffalosen? vad giiiick snett?

Anonymous said...

Jag kommer ihåg den! Dissa inte Joe.

haha! Näe så mycket rutigt äger jag inte, men cheapy byxor..

Ja vad fan gick snett? Jag skyller på.. ehm.. jag återkommer.

Anonymous said...

Jaa asså FROSSA i glass nu, tophat är iaf tillbaks i sortimentet, allar är glada! :D

Anonymous said...

Haha klockren text. Bra skrivet tycker jag. Usch fyfan för fjortisar på mopeder (Så är alla fjortisar i mina trakter eller så hänger de i tuben alt centrum.) Varje gång jag är ute och kör och skådar dessa moppegäng får jag lust att köra på de med bilen eller något.
Roligast var de i somras då ett gäng fjortisar på en grusplan sladda med sina mopeder och tyckte de var cool så då gjorde vi samma sak fast med bil. HAHA vad kul de var, dammolnen låg täta över södra sthlm och bilen var härligt dammig efteråt men minen hos dessa fjortisar glömmer jag aldrig:D