Sunday, April 1, 2007

Monki

Efter en walk från skolan till H-tullen i vårsolens sken, köpte jag och Em våra älskade glassar och begav oss ner mot vattnet. Där satt vi på en bänk, stekte och bara njöt.
När tiden började rinna iväg, tog vi stegen förbi Judits och La Principessa - måste säga att jag är smått avundsjuk på inversteringen.
Sen vare dags att gå hem, för att sedan leka coach. Ungarna skötte sig relativt bra, förutom att jag nu är känd som "getingen".
På kvällen åkte jag och R till Curly för att ha en trevlig stund innan utgång, där möttes vi av en redig drink och annat smått och gott. En lyckad kväll, där menyn bestod mestadels av dans.

I lördags åkte jag och min kära mor in till stan för att bl.a kolla studentkläder. Lite smått upprörd att färgen ska vara vit. I dont do white i vanliga fall, men jag lyckades faktiskt hitta en klänning som jag gillade! - och ja den är vit, inte beige eller ljusgrå. Vit.
När jag kom hem tog jag och Em en tripp till medborgarplatsen, köpte än en gång glass (beroende?) och gick g -backen upp till Monki - som nu har blivit en favoritaffär. Utbudet och priserna är på topp! Jag införskaffade ett par svarta (asheta, om jag får säga det själv) pumps, med skådade även ett tiotal fler plagg som jag bara måste ha!


På kvällskvisten kom my dear Al hit för myspys och frossa. Det är så himla kul att vi utsätter oss för samma skräck vi en gång lovat oss själva att aldrig mer behöva uppleva! Herc va vår räddning.

Idag tog jag och mamma trippen in till stan igen, för att köpa den vita korta jag hittade igår.

Snart väntar en fika med Nate och Em på det ultimata - deja vu.

5 comments:

Anonymous said...

Jag såg faktiskt den där jävla kvinna n i mitt rum när jag skulle sova!LÄSKIGT!

Melanie said...

hahaha sluta driv.. förra gången va det ljudet och nu kvinnan! vännen är det dags att uppsöka psyk? ;)

Anonymous said...

Jag tror det... I'm crazy. :(

Anonymous said...

haha jag kan meddela att jag tittade på ännu en film efter.. en hint: om en grön slimesak som kan dansa samba! hahah

Anonymous said...

Haha, bra. Det hjälpte faktiskt att titta på den där hunken Herkules efteråt. :P