Sunday, January 13, 2008

Find a penny, pick it up, all day long you'll have goodluck

Gårdagen slutade med ett glas vin eller två i Gamla stan. Jag och Em tog en promenad i kvällsmörknet och diskuterade allt mellan himmel och jord, därefter mötte vi upp Edwin och Victor. Fabian lyckades även hitta oss. Väldans mysigt! Efter någon timme ser jag att en gestalt står och stirrar på mig från andra sidan rummet. När jag tittade noga insåg jag att det var Lovisa! Otippat, men Wohoo verkligen long time no see.

Påväg hem märker jag att det fattas något runt min hals. Jag har tappat mitt ur! Den vackra skapelsen som jag bär runt halsen varje dag. Fan fan fan. Vi försökte desperat hitta den, men förgäves... gone forever. Typiskt min otur. Karma. Jag måste ha varit Jack the Ripper i mitt förra liv.
Synd att jag hittade min lucky penny efter allt drama. Otur (igen) eller ett tecken på ljusare tider?

No comments: