Wednesday, January 9, 2008

tillåt mig att klaga.

Hell week, och den har bara börjat. Vi är grovt underbemannade nu. Ledighet, sjukdom och hemma med sjukt barn tar död på oss som faktiskt jobbar. På måndagar brukar vi vara fem personer på jobbet. I måndags var vi lite lätt två. Jag och min chef. Behöver inte säga mer än att jag skulle ha slutat 15.00, men var inte hemma förrän 18.30. Kaos!

Nu har situationen blivit lite (notera; lite) bättre. Min chef har tagit in två vikarier från två andra Pressbyråer för att underlätta lite (notera än en gång; lite). Så för tillfället är vi endast en man (kvinna) kort.

Det här med att jobba sex dagar i veckan (seriös heltid och lite mer) som jag har gjort den senaste tiden, har dock börjat ta ut sin rätt. Sömnbrist. Hes. Seg. Tårögd. Snorig. Jag känner mig döende. - KUL.

Nu ska jag sova.

2 comments:

Anonymous said...

Välkommen in i gänget!

Anonymous said...

Oh, ¡Dios mío! Kan förstå att du känner dig sliten när du får jobba o slita så mkt. Hoppas att du får nån tid att vila ut och samla nya krafter.