Tuesday, January 1, 2008

Nyårsafton.

På dagen jobbade jag, och fick uppleva mitt livs längsta två timmar i butiken själv. Sjukt kissnödig och ingen möjlighet att gå på toaletten, med risk att missa en kund. Det kändes rätt bittert i efterhand eftersom att de två timmarna endast innehöll fem personer som ville köpa expressen eller en grillad korv. Dock svävade jag på moln när jag äntligen fick låsa in mig och lätta på trycket. Haha!

Kvällen började med en trevlig middag hos Em. Pestosåsen var delicious! Ur högtalarna langades Piece of me på repeat och förfesten var ett faktum. Galet kul. På tolvslaget befann vi oss på en äng i Norra Ängby och sköt rakter. (Uppdatering: Har nyss fått veta att vi befann oss på en parallellgata till Snorrevägen!) Vad hände sen? Den bästa förklaringen är att det spårade. Vin, Champagne och drinkar med färgglada paraplyer hade sin inverkan. Dans, gapskratt, gråt och kisspauser blev resultatet.

För min del blev det ett lyckat nyår! Idag är jag rätt sliten och mina fötter pulserar på ett obehagligt sätt av alla moves på dansgolvet. Nu ska jag lägga mig under mitt duntäcke, titta på säsong tre av Greys och vräka i mig Dumle.

Gott nytt år!

No comments: