Friday, April 25, 2008

Fresh Meat

Jag vet inte ens vart jag ska börja. Det är svårt att formulera allt som har hänt de senaste två dagarna med ord.

Kort och gott, så har jag börjat arbeta som servitris och (!) bartender på O'Connells.
För ovanlighetens skull så är det jag som gör drinkarna, istället för att dricka dem. Hittills har jag bara lärt mig att göra Mojitos, Long Island och Strawberry Daiquiri, samt så har jag lärt mig en massa olika whiskey- och romsorter.
Det faktum att jag är den enda tjejen bland ett gäng unga killar, har sina fördelar och nackdelar. Halva tiden så behandar grabbarna mig som deras lillasyster som de inte låter bära tugnt och som de skyddar från sliskiga besökare, resterande av tiden är jag deras... jag citerar, "bitch".

Mina vilda partynätter har fått sig ett tvärt slut. Jag jobbar sex dagar i veckan, från klockan 19 - 04.30 (notera samma tid jag brukar stiga upp när jag jobbade på pb). Jag antar att man vänjer sig, men än så länge går jag direkt hem och sover. Ikväll ska jag dock försöka möta upp tjejerna efter och parta lite granna. Det är ju trots allt helg, natten är ung och jag får gratis sprit på jobbet.

4 comments:

Anonymous said...

De här drinkkunskaperna lär bli anbändbara här hemma när du kommer hem minsann. Du får bli vår bartender ;)

Sanna said...

har du tur och om du tycker om det kanske du kan börja jobba som bartender är hemma också.. Om det är något som lockar då! :D

Anonymous said...

Hallå, vill se mer blogginlägg eller har du så fullt upp med din crush att detta inte hinns med? ;)
Kram

Anonymous said...

håller med Eric hehe, vad händer? vi måste ju veta allt som sker där nere;) puss kram