Thursday, April 3, 2008

Hago la sueca

För varje dag som går samlar jag på mig nya vuxenpoäng. Jag har verkligen från en dag till en annan, blivit tvungen att växa upp. Jag var inte helt tafatt förut, men att tvätta, handla och laga mat tillhörde inte mina vardagssysslor precis.

Igår efter mitt klagoinlägg, tog jag mig samman och städade hela pison. De rosa diskhandskarna åkte på, håret sattes i en boll rakt på skallen och jag skurade golvet som om det inte fanns en morgondag. Jag tvättade även mina kläder och storhandlade mat. I'm gonna turn into a freaking housewife, om det fortsätter så här.

När Erika kom hem från jobbet och frågade "Hörru, ska du med in till centrum?" kunde jag inte hålla mig. Jag ignorerade sjukan, fräschade till mig och satte på mig solglasögonen. Hej 26 grader sol hej! Erika shoppade loss, och jag investerade en klänning. Vi mötte upp Therese, och promenerade hem i månljuset.

Idag har jag och Tess, varit och folkbokfört mig - efter tre försök. Vakten kände till och med igen oss, och tog sig friheten att lägga in en stöt. Vi log och drog därifrån snabbt som fan. Vi gick hem, medan vi stekte i solen. Värmen har dock gjort de redan överkåta spanjorerna mer påflugna. Tutorna kommer snart att orsaka Tinitus. Skrämmande.

Nu ska vi ta oss i kragen och börja träna. Vi går mycket, men det räcker inte. Nyttigare mat och coreskiva väntar. Nu jävlar!

2 comments:

Natalie said...

najs jobbat ju med städningen!

jävla as, 26 grader. jag tycker du ska komma hem till arvika. vår plan med Ben och Luke you know?

Melanie said...

jag tycker också jag borde komma hem till arvika. självklart överväger jag det! jag menar, ser jag ben och luke så kan jag dö lycklig.