Monday, April 21, 2008

Många frågor, lite svar

Vi har fått en stor vattenläcka i väggen. Det kommer antagligen från grannen. Idag har våran landladys föräldrar och rörmokaren varit här och kollat läget. De har seriöst gjort ett stort hål i väggen In till grannen och tagit bort en del av parketten. Det stinker som fan.
Hur mycket otur ska vi drabbas av? Vad har vi gjort för att förtjäna det här? Som tur är behöver inte vi stå för några kostnader och vi behöver inte flytta härifrån. Vilket var något vi fasade. Jag menar vart ska tre förvirrade svenskor ta vägen i Madrid? Aja.

Annars så sökte jag jobb på Dubliners idag. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Intervjun varade inte längre än 30 sekunder, varav jag under dessa inte fick en syl i vädret. Managern är sjukt arrogant, vilket T varnade mig för.. men hallå?
När Tess sökte jobb där så fick hon jobbet direkt på plats. Matilda fick ett "kom tillbaka nästa vecka" (hon fick det inte) och Erika fick "jag ringer" (hon fick det inte). JAG FICK "kom tillbaka imorgon klockan 19". WHAAAT?! Vad betyder det liksom?
Bra eller dåligt? Ja eller Nej? Näe, nu är jag bara mer nervös. Hoppas att bartendern jag snackade med i 40 minuter innan managern kom, pratar gott om mig.

Förövrigt så har jag en liten crush.

No comments: