Thursday, August 23, 2007

Monteliusvägen,

är enligt mig Stockholms vackraste plats. Oavsett tid på dygnet så är utsikten underbar och man kan bara sitta där och andas, ignorera allt annat.

I onsdags satt jag där med Melanie. Vi åt vår masakerade mjukglass (som nu har blivit lite av en tradition) medan tjejsnacket haglade och njöt av Stockholmsutsikten.
På kvällen träffade jag min kära Em. Tanken var att vi skulle fika på Deja Vu for old time's sake, men eftersom att de höll på att stänga fortsatte våra steg mot Mariatorget. Det slutade med en sofistikerad fika (aka budgetfika) uppe på Montelius. Vi satt där i några timmar och pratade om allt mellan himmel och jord och lite därtill. Wonderful. Lite skrämmande var dock det som låg och lurpassade på oss i buskarna, vad det nu var? Haha.

Min date med Janne igår, slutade även den på Montelius med en varsin stor kaffe i handen.

Du vet vart du kan hitta mig.

No comments: