Tuesday, August 21, 2007

you gotta love her

Jag har känt Cathy i över 13 år, men än idag kan hon fortfarande chocka mig.
Flickan ringer mig för att få sällskap till Åhlens. Vi tar en walk, anländer och hon köper ett par byxor. Av en ren slump går vi förbi hårfärgerna och båda stannar och tittar lite. Ja, hon är som mig.. vill hela tiden färga om håret. För att göra en lång historia kort så införskaffade hon en färg som resulterade i en rosa/lila kalufs som kan likna en tant som färgat sin perm. Paniken flödade och ny färg köptes. Resultatet blev faktiskt helt okej. Mycket bättre än blekningen och döljer det mesta av den rosa katastrofen, på ett bra sätt.
Åh, nu känner jag verkligen att det även är dags för mig att förnya frissen. Tillskillnad från Cathy, satsar jag dock på säkra kort - en färg jag redan använt.

2 comments:

Anonymous said...

Haha, vad roligt. Känner igen det där, dock inte egen erfarenhet utan från mina systrar. Ska bleka, men blir nått fel vilket ledde till en morotsfärg ist :P

Vad är det för färg som du använder, gissar typ kastanje färgad?? :P

Anonymous said...

oh yes kastanj..!