Saturday, August 18, 2007

Way Out West

Lite sen i uppdateringen, men saker som sker i mitt liv just nu hindrar mig från att skriva.
Jag, Em, Janne och E.D kom hem i måndags från Way Out West i Göteborg! Galet bra festival, med många Bra band! Vi lyckades komma FRONT ROW på Regina Spektor (i mitt hjärta!), Albert Hammond Jr, Shoud Out Louds och Salem. Regina fick mig, trots spöregn, att rysa och falla in i en dvala av känslomässigt extas. Underbart.
Vi var även på Cocorosie, Manu Chao, Erykah Badu, The Hives och Kanye West (klockrent avslut på festivalen!) och så skymtade vi Hello Saferide och Moneybrother. Musiköverdos på alla nivåer!

Oj, det var så mycket som hände under resan att jag inte ens kommer komma ihåg hälften, men mest minnersvärda var nog mannen + flickvän som stod och runkade i fönstret medan han vinkade glatt efter oss. Även det faktum att vi blev nekade av Mr. Muscle, men inte tjejerna på Schlagerbaren. Sen får jag absolut inte glömma vår stulna soppa, paraplyerna, "El Taco Maco"(!) och Liseberg.

Det kändes nästan lite som ett avslut - En oförglömlig tripp.

No comments: