Sunday, September 9, 2007

"Where's the baby?"

Åh, det var så himla mysigt igår. På dagen fikade jag med Emma, en sista gång på Deja Vu.
Sen på kvällen överraskade jag henne med popcorn och två biljetter till Shrek den tredje. Shrek-filmerna definierar verkligen vår humor och vi var självklart de som skrattade högst. Jag dör av Gingerbread Man och Pinocchio.
Efter filmen åkte vi in till gamla stan och after, där vi träffade Morgan, Edwin, KJ och Cathy. Vi satt bara och snackade och hade det trevligt.
Helt otippat kom även Tess dit med sin vän. Fjortisskrik och glädje! Jag längtar till vår flytt.

Min plan var egentligen att sova ut imorse, men nej nej familjen hade andra planer. Jag tror dom har planerat kuppen länge. Båda stormade in i mitt rum, slet av mig täcket och tände lampan - allt gick på några sekunder. Jag trodde för ett ögonblick att vi befann oss i krig. När jag tittade upp (redo att skrika ut min vrede) stod dom där med ansikten som "puss in boots" och kollade bedjande på mig - "vill du följa med oss till Ikea?". Vi kom nyss hem.


(rubrik: Nanny Dwarf - Shrek the third)

2 comments:

Natalie said...

skulle kunna doda for ett IKEA. Sjukt underskattat.

Anonymous said...

Det var HELVILT! :) TACK kära vän!