Wednesday, December 12, 2007

Dagens...

Jag måste nog börja skriva "dagens jobbupplevelse", för varje dag är inte den andra lik. Dagen började med att jag blev bakansvarig, vilket resulterade i ett antal brännmärken. Vad tänker folk med när dom ser att jag står med tre varma plåtar, men ändå försöker klämma sig förbi för att bara "ta en kanelbulle lite snabbt"? Om blickar ändå kunde mörda... åtminstone ge en slap.
Dagens resterande timmar stod jag i kassan. Självklart fick jag en grov hostattack, när kön var som längst. Revbenen var nära att komma ut genom bröstet. Om inte det var nog pinsamt, så försökte jag dämpa hostandet med ett glas vatten... Som jag naturligtvis råkar hälla över hela mig och golvet! Thank God att min tröja är blå och inte vit. Annars hade kunderna verkligen fått valuta för pengarna, om det även fått skåda en wet t-shirt contest. Kicki börjar gapskratta i kassan bredvid och jag kastar mig snabbt ner på golvet för att undvika alla roade blickar, och där satt jag - länge. Fy fan.

Efter jag stängt sprang jag till tuben för att hinna med tåget. Förgäves. Under de 7 minuter jag var tvungen att vänta, hann Jama från Marocko ta kontakt.
"Vill du bli min kompis? Ta mitt nummer!"
"Ehm alltså..."
"Ta mitt nummer!"
"... Jag har pojkvän"
"Neeeej, du krossar mitt hjärta. Han kanske inte bryr sig. Ta mitt nummer"
Tåget kom och jag kastade mig på! Varför drabbas jag av Jamas? Förlåt men det är nästan förolämpande.

3 comments:

Anonymous said...

Ja asså det där med vatten är farligt när man hostar! Mitt i ett viktigt samtal med chefen fick jag en grov hostattack förut och tänkte dämpa med ett glas vatten. Vad sker? Sätter i halsen och chefen är typ redo att utföra hjärt och lungräddning på mig, sjukt pinsamt asså.

Anonymous said...

Haha att alltid du lyckas dra till dig de skumma typerna i tunnelbanan. Måste vara något hos dig som alla gillar ;)

Natalie said...

haha mel! att lasa din blogg ar lika roligt varje gang, du borde typ gora en samling med dom basta och ge ut, jag sitter och gapskrattar varje gang haha

4 dagar kvar nu presch! wohooo