Thursday, December 13, 2007

En helt ny värld ifrån ett annat perspektiv

Lucia. En dag för Pressbyrån som innebär massbak av lussebullar och Expressens extrabilaga. Behöver jag lyssna på nå mer på Peter Jöbak och Carola, storknar jag. Skivorna har gått på repeat hela dagen, för att "ge kunderna lite luciastämning". I mitten av Jöbackskivan hör jag en melodi som känns bekant och efter en sekund eller två, noterar jag att det är Hallelujah på svenska! Jag höll på att spy och var tvungen att ursäkta mig, för att slita ut kontakten och få tyst på fanskapet. Jag vet att Buckleys version (som är ett mästerverk) är en cover - fast man gör inte en remake på svenska! Helt olagligt. Dock kommer Peter Jöback alltid ha en plats i mitt hjärta, som Aladdins röst.

Annars kan jag meddela att he's back! Var rädd att jag hade sett honom för sista gången, men nejdå, idag kom han in för sin dagliga dos Göteborgs Rapé Portion. Sen fick jag även en utskällning av en taxichafför (som brukar komma in varje dag) för att jag konstaterade att det faktiskt var en blå Blend han fick. Vet inte riktigt vad hans problem är, men igår muckade han även gräl med Kerstin 64. Hon var dock redo att göra upp utanför, så han sprang iväg med svansen mellan benen. Min idol.

1 comment:

Anonymous said...

Jag vet inte riktigt vad jag föredrar på mitt jobb. Att inte ha någon musik alls som nu eller lira min egen musik och hoppas på att de är ok för kollegan och kunderna vilket jag tänker prova på på lördag. Sen att jag nu måste ja tomteluva på jobbbet som "en liten rolig grej" som OKQ8 skriver vetefan vad jag ska tro. Jag ska alltså stå där som ett fån med en tomteluva. Ska man säga "hohoho, God jul. Finns det några snälla kunder här?" eller vad?