Sunday, December 9, 2007

love actually

Edwin på luren! eftersom min blogg är bortagen så tänkte jag hoppa in här och göra ett inlägg. Pepparkaksbak och pepparkakshus bak, kan det bli mysigare:) kvällen började med planeringen av hur vi skulle bygga huset, med mel och prim vi spisen och eric med förklädet i högsta hugg inleddes det hela. Sockrets skulle "stekas" och sedan användas till att klistra ihop huset. Byggandet fortsattas och efter tag var det färdigbyggt. Huset blev tllslut jättebra, ( med hjälp av lite florsocker:P) Efter att vi hade färdigställt huset var det pepparkaksbak på schemat. Degen som vi hade köpt ( skulle ta för lång tid för att baka själva) kavlade vi ut och gjorde den redo för några stjärnor, gubbar och andra roliga figurer. In i ungnen och efter 4 minuter var plåtarna färdiga. Blev ett rätt bra resultat där dem flesta av pepparkakorna blev gräddade. Efter dessa strapatser var vi alla hungriga och därför blev det en liten tripp till burger king, där en doggybag bars hem, även lite grekisk mat. Filmen love actually började klockan åtta så därför tog vi maten på språnget hem. Efter maten kom emmy hit och nu sitter vi och ser på love actually som innefattar alldeles för mycket reklam. Men slutliten, ska inte snackade på för mycket här. Det har iaf vart en supermysig kväll!:) hejsvejs på er

4 comments:

Anonymous said...

vad sota ni ar! lagar pepparkakshus och tittar pa love actually! (:

helt hurtig stil ju att steka socker och allt vad det heter! en vecka kvar mina vanner, en vecka!

Anonymous said...

Haha ja pepparkakshuset blev ju bra tillslut ändå trots allt. Love actually får singlar som jag att känna sig lite utanför såhär i jultider även om filmen var bra :P

Tack för en superhelg :)

Anonymous said...

tack för en underbar kväll! adventsbak och en av de mysigaste filmerna :) en liten turn off var dock det faktum att jag än en gång gav vika till snabbmaten haha och att edwin lite lätt berättade det för alla.. hah nej men edwin du får gästa min blogg när du vill!
ni har fått mig att känna christmas spirit :)

Anonymous said...

hehe tack själv:) var kanontrevligt..men med burger king, skriver iofs inte vilka det är som köper mat där;) de är ju nån som köpte grekisk mat, va inte de du?:P