Thursday, December 6, 2007

the ha ha wall

Min stalker kom inte in idag. Han som alltid ställer sig i min kö, även om den andra är tom. Han som alltid köper en chokladbit och dricka vid första besöket, och som vid det andra besöket nästintill jämt slår till på en Götebors rapé och tuggummi. Idag kom han inte in. Lite tråkigt. Det har blivit en daglig rutin, "nämen hej... igen". Jag fick dock min dagliga dos gapskratt. Denna gången från en förvirrad transvestit. Han (hon?) och jag förstod inte riktigt varandra, vilket resulterade i en lång, tyst utstirrning. Man hade seriöst kunnat höra en nål falla. Vi skildes dock åt med ett varsitt leende.

Varje dag är fyllda med skämt. Det går inte att räkna alla vita prasselbyxor (nej Nate det är inte läge att kommentera mina forna misstag), alla män i kostym som generat ska köpa en "herrtidning" och som sagt alla vanställda tassar jag får handskas med m.m.
Något som också är rutin är att jag tappar något dagligen. Ett bröd hit, en chokladbit dit och vatten överallt. Idag ville jag dock förhindra att moppen skulle fram, vilket resulterade i skållande kaffe över hela handen - framför en fylld butik. Värt att notera är att jag trots det klarade mitt mål. Ingen mopp. Positivt tänkande och ignorerad smärta.

Min tjänst att gått från 75% till (typ) heltid (förutom en vecka i månaden)!
Så mina typiska "Melanie misstag" hindrar iallafall inte jobbet. WOHOO Nu ska jag fira med lite Libertines och snart... välbehövd sömn.

1 comment:

Anonymous said...

Asså herrtidningarna är ju dom värsta! Jag har en pappa och son (!) som brukar köpa Slitz, FHM eller Moore typ en gång i veckan tillsammans, that's some nasty shit. Undra om modern visste vad hon gav sig in på när hon gifte sig med honom.