Sunday, December 16, 2007

Tredje advent.

Idag har jag och Jessica från jobbet, varit på Skansens julmarknad. Vi drack mängder av glögg och tittade på de djuren som vågade trotsa kylan - som har nått en helt ny nivå! När vi kom till stallet och jag lite lätt berättar om händelsen som gjort att jag har problem med hästar och därför gärna håller mig på avstånd, hör vi att något kommer galopperandes med snabba steg. En svart häst har rymt och är redo att fly. Mitt hjärta tog ett skutt och stannade någonstans i halsgropen. Djuret blev dock snabbt infångad, men det var ändå en traumatisk upplevelse. Min andra.

När vi hade fått nog av kylan och julmusiken, åkte vi in till stan, fikade och kollade runt. Eftersom att lönen inte kommer förrän på fredag, kunde jag bara fönstershoppa och planera vilka inköp som ska göras. Jessica shoppade dock loss.

Nu ska jag strax ta bussen hem till Eddie. Jag har fått en uppenbarelse att jag vill lära mig spela gitarr, så han ska lära mig. Vare sig han vill det eller ej Haha!

No comments: