Saturday, December 15, 2007

Vilken liv jag lever

Igår var det en kvinna som sprutade senap på mig på jobbet. Alltså hur är det möjligt? Jag står och fyller på korv (som att inte det var tillräckligt äckligt), och känner plötsligt att jag får en kalldroppe på pannan. Jag tittar upp på en lätt förskräckt kärring, "Oj hehe lite senap". Mina läppar knips ihop till ett snabbt leende, ögonbrynen höjs, jag vänder på klacken och springer in på kontoret. Där inne orkar jag inte låtsas vara den servicekunniga expediten, utan lackar satan. Medan Kicki skrattar.

Efter det åkte jag in till stan och träffasde Edwin. Vi kollade på NKs julskyltning och sprang runt i olika affärer för att spana julklappar. Efter någon timme kom Eric och gjorde oss sällskap.
På kvällen kom gravidmagen fram med hjälp av Ben & Jerry's, en stor godispåse, julmust och en amerikansk komedi. Min akrobatiska sida gjordes sig även tillkänna och med genomtänkta finter och snabba ben vann jag en vild kamp mellan mig och Cathy Haha!

Idag har jag och Erik sprungit runt på stan, ätit munkar, nästan blivit gripna på Rio (skrämmande affär som jag annars aldrig skulle sätta min fot i, men vad gör man inte för den perfekta julklappen?) och beskådat getbajs på city's gator. Efter det åkte jag och mötte upp Cathy när hon slutat jobba. Hon gav mig hårfärg som födelsedagspresent och idag införskaffade vi den, samt färgade mitt hår. Det är inte så stor skillnad från det jag hade innan projektet, men utväxten är iallafall borta! Nya färgen har det simpla namnet: Kastanj.

Ikväll ska jag bara ligga däckad på min säng, kolla på tv och låta sömnen smyga sig på. Lovely!

No comments: