Monday, November 19, 2007

9 to 5

Idag var min första dag som hårt arbetande kvinna. Äntligen lite rutin i vardagen! Jag har inte vågat säga vad mitt nya jobb är, eftersom att det på konditoriet visade sig vara en riktig turn-off... och jag ville inte jinxa det här jobbet. Nu är det dock helt klart. Hädanefter hittar ni mig på pressbyrån, danderyds sjukhus. Oh yes, thank the lord för handelsavtal.

Första arbetspasset var en väldigt lärorik och intressant upplevelse, som har lämnat stora rivmärken på mina underarmar ("du får förvänta dig ärr som kan få folk att tro att du skadar dig själv" - kul.) Jag har gjort allt från att fronta, packa upp varor, bakat, till att stå i kassan. Det enda problemet var mitt revben som gjorde sjukt ont i vissa lägen, som jag helt enkelt fick ignorera... dock kände jag ibland för att klämma fram en tår. Jag fattar inte vad som har hänt. Flera dagar med ren smärta. Fast no way att det ska hindra mig från att äntligen få jobba! Och att gå och kolla upp skiten finns inte, eftersom att förra gången slutade med operation. Karma. Frågan är vad jag gjorde i mitt förra liv?

Hursomhelst så tror jag att jag kommer trivas! Gamla som unga jobbar i butiken, och det alla har gemensamt är en klockren humor. AARÅÅ.

6 comments:

Anonymous said...

Highfive för handelsavtal, oyes ;)

Anonymous said...

alltsa kan du lagga av med skadorna? jisses.

kul att det gick bra forsta dagen pa jobbet. :)

27 dagar kvar!

Anonymous said...

Perfa, låter som du kommer ha det bra där och att det verkar vara bra människor som du får jobba med. :D Härligt!

Unknown said...

Grattis till nya jobbet! Och om du har hostat mycket så har du säkert fått en spricka i revbenet, det händer mig hela tiden när jag får hosta. Det gör ganska ont. :/

Anonymous said...

alina, vad ska jag göra åt saken? åka till sjukan eller bara härda? haha jag börjar bli hysterisk över smärtan. saknar dig

Unknown said...

Du kan tyvärr inte göra någonting annat än att vänta tills det läker av sig självt. :( Saknar dig också! Puss!