Friday, November 2, 2007

Beyond Retro

Igår upplevde jag i särklass den värsta morgonen i mitt liv. Klockan 05.20 ringde klockan och som en grudgeliknande varelse krälade jag över mitt golv för att stänga av skiten. Jag skulle öppna på jobbet - helt själv - klockan 07.00! Jag kan meddela att jag tappade en liten bricka med cookies, jag fick inte igång kassaapparaten, jag lade hälften av alla bakelser på fel plåtar och på fel plats, och jag var inte klar när min chef kom... stressen som upplevdes var over the top! Jag var redo att låta tårarna forsa och springa därifrån. Ska jag behöva uppleva det där varje morgon, så kommer jag inte förbli mig själv länge till. Jag har seriöst börjat leta nytt jobb... Synd, för annars trivs jag.

För att bli på bättre humör, var jag tvungen att åka in till stan och investera mina stövlar (trots att ekonomin sa nej). Mellie följde med och snacket om blommor och bin fortsatte - som alltid. Haha. Sen åkte jag in till Söder och mötte upp min kära mor, för ännu mer shopping. Vi spanade även in hårfärger och det lutar åt "Nutrisse 67. Light Auburn (Ginger Spice)" Iaf något som liknar den.

På kvällen åkte jag till Kungsholmen, för att spana in Edwins nya lya. Fräscht! Vi snackade och lyssnade på musik, tills det var dags för mig att bege mig ut i kylan och kasta mig på bussen hem igen.

Idag när jag vaknade har sjukan eskalerat. När jag hostar känns det som att lungorna är på väg ut. Lunginflamation? Oavsett spenderas nog dagen i sängen, med mängder av Grey's Anatomy.

1 comment:

Anonymous said...

oj, det lät inte som en kul morgon. Du kommer bli en pärla på att öppna ska du se :D
Ah, så det blir en ny färg! Kollat in länken och det ser ut att vara en snygg färg. Ska bli kul att få se slutresultatet.