Tuesday, November 27, 2007

Across the Universe

Idag har jag och Eric krigat med att montera nya hyllor till vardagsrummet. Allt såg ut att gå som smort med skruvdragare och teamwork, men när vi var nära slutet så noterade vi att en skiva satt uppochner. Den är skön. Jävla IKEAskit (förlåt Emma).
Efter att vi tagit en paus med pepparkakor och det var dags att börja montera ihop hylla nummer två, kom Edwin till undsättning. Jag och Eric skröt lite lätt om att vi nu är mästare och att hylla nummer två inte skulle bli något problem. Man kan säga att synden straffade sig själv. Nu är iallafall båda hyllorna på plats och mamma är glad som en sol. Vi belönade oss med en middag på O'Pizzicato, sen gick vi hem, åt mor mins berömda morotskaka och skypade med Nate.

När jag städade lite (notera lite) på mitt skrivbord, så hittade jag min biljett från Across the Universe. Filmen jag, Emma och Eric såg i London. Jag blir fortfarande varm inombords när jag tänker på hur bra den var och hur bra de hade format filmen med hjälp av Beatleslåtarna, så nu ikväll har jag laddat ner soundtracket - som spelas på repeat. All you need is love.

1 comment:

Anonymous said...

Ett bra teamwork där. Tur att skruvdragarn fanns med annars hade vi hållt på än haha. Citerar ett eget citat efter tidigare negativa erfarenheter av IKEA möbler. "Det är visserligen IKEA men det finns FAN imig gränser" efter slit och släng med en ribbotten till en säng som inte ville funka riktigt.
Resultatet blev tillslut riktigt bra iallafall hehe och tacka mamma din för pizzan och kakan, kram :)