Sunday, November 11, 2007

Absolut Bangkok

Igår droppade Edwin förbi, för att jag skulle hjälpa honom with a hairthing(resultatet blev hett!), sen åkte vi till ringen för lite underklädesshopping. Tyvärr inte till mig.

På kvällen åkte jag till Wokhouse för att fira min älskade Sara, som har fyllt år! Jag, Sara, Ylva, Madde, Jenkan och Emelie vräkte i oss mat och drack massa färgglada drinkar. Sjukt trevligt! När det var dags att gå vidare mot stureplan, sa jag adjö eftersom att jag skulle upp tidigt imorse. Eftersom att Cathy var på Harry B James, så tänkte vi samåka hem. Vi möttes upp och hon konstaterade snabbt att hon var hungig, så vi tog vägen hem via medis. Jag måste erkänna att även den nya pakten är bruten. Jag skäms. What's up med den nya fettigastilen? Livrädd.
Edwin som otippat var på götgatsbacken kom förbi och gjorde oss sällskap, samt kom med förslaget att följa med till Temple Bar och träffa Fabbe och Tobbe. Vi bangade inte. På väg dit hittade jag en mobiltelefon övergiven mitt på gatan. Efter några okända samtal ("hej är du nära vän med ägaren till den här mobilen?"), fann jag tjejen med rosa tights. Jag blev lika glad som hon när vi möttes! Dagens goda gärning som räcker veckan ut.
Det hände mycket på lite tid inne på Temple Bar. Två machomän, en dräggig pony 50+ och hårdans till "love is gone". Hemvägen kantades av sång och rap, "wyclef in the area (...) it don't make any difference to me"

Imorse var jag rätt sliten när klockan ringde. Jag kravlade upp ur sängen och gjorde mig redo för ännu en dag på Ikea. Nu har jag införskaffat allt (förutom min helfigursspegel som var slut, vilket innebär en till tripp dit nästa vecka) som jag tror behövs för att mitt rum ska bli fulländat. Det har verkigen varit ett projekt. Jag och mor min kämpade även med två gigantiska hyllor på 45kg/st (far kom och hjälpte oss med bil) som ska placeras i vardagsrummet. Vi vet alla vem som kommer få montera ihop skiten. Ibland tror jag att familjen tar mig som en man. Skämtar inte.

Dagens bravader har orsakat en brännande smärta i ryggen. Jag skulle inte banga på massage. Någon?

1 comment:

Natalie said...

haha en draggig pony. kombinationen e oslagbar