Sunday, November 11, 2007

my hands are cold but my heart's on fire

Förlåt, men jag kan inte sluta klaga. Varje gång jag går ut är jag nära gråten. Jag vågar inte ens tänka på att det kommer bli 20- till. Trodde jag skulle kunna härda med min raring till jacka, men vem försöker jag lura? Som Mellie en gång uttryckte det med en lätt norrländskdialekt "kylan biter tag i lårbensmuskeln och vrider om". Minst sagt. Man blir helt jävla handlingsförlamad där ute. När jag insåg mitt öde om jag fortsätter med min jacka, så tog jag fram min kreativa sida och sydde om kappan. Jag ger upp.
Okej, nu har jag klagat klart... för idag.

Jag zappar lite lätt på tv:n och Ztv dyker upp. Jag ser en video med lergubbar och jag hör en sång som gjorde mitt hjärta alldeles varmt. Jag kände direkt igen rösten och soundet. Keane. They're back! Den här gången för War Child, men snart måste dom släppa nytt. Jag längtar. Låten som gav mig hopp heter iaf The Night Sky.
Sedan gav Nate mig även den underbara nyheten att Death Cab och Postal ska släppa nytt i vår! Ååhh.

3 comments:

Anonymous said...

Ja singeln har iallafall funnits i butik har nagon vecka nu.. btw, Radio 1 live lounge ar annu battre an den forsta!

Anonymous said...

ja jag vet! jag fattar inte hur jag kan ha missat det.. skäms.
är det sant? en investering eller?

Anonymous said...

jag kan knappt vanta pa att hora ben's ljuvliga stamma igen.. ah.