Thursday, November 29, 2007

thoughts about music and associations

Antalet bra låtar går inte att räkna. Annat är det med låtar som verkligen berör. Sedan finns det låtar som man förknippar med något eller någon. Dessa behöver möjligtvis inte vara bra. Santorini kommer jag alltid förknippa med "World hold on" och finalen i Göteborg med "Area codes (I've got hoes). Låtar som på något sätt blir bra, eftersom att de förknippas med minnesvärda händelser. Varje gång jag hör "Jump on it", tänker jag på Janne och hur vi med stenansikten kör låtens moves i henns rum och "Sexy back" får mig jämt att tänka på Em och hennen Parkez17 (youtube) imitationer.
Sen finns det även de låtar som man först gillade, men som sedan förpestas med minnen som man helst vill släppa. Minnen som kanske till en början var bra, men som sedan blev något annat. Reultatet blir att en bra låt tyvärr har gått i spillror. Det bästa är väl att försöka få låten att bli förknippad med något annat, eller kanske köra ignorera ignorera... men det är inte så lätt i det läget. Hjälp?

1 comment:

Anonymous said...

ah vilket fint inlagg. du har sa ratt. haha i've got hoes e ju forevigt en klassiker. sen har vi ju; i said a hip hop bla bla den laten som Lebert omojligt kunde komma ihag, heeey guuurl you lookin mighty cute, ludacris (jara). just det closer av travis som spelades innan du akte till akuten med blindisen, music is my boyfriend i London, och alla musikoverdoser vi har haft tillsammans dar man bar sluter ogonen och lyssnar.
nu e jag nyfiken, vilken lat e forstord for dig?